donderdag 7 juli 2016

origineel 21 april 2016

Liefdevolle impressie

Houtsnijwerk van zwager Mustapha
Ze heeft koude handen en het wordt een gewoonte dat ik haar handen even warm met mijn handen.
      'Ik denk dat uw handen ook warm worden als u dit olifantje in uw handen houdt.'
Ze beaamt dit. Ze houdt erg van het olifantje dat ik een paar weken terug voor haar meenam en ik vraag haar welke naam ze mooi vindt voor hem.
      'Ik vind Willem wel mooi.'
      'Willem? Dan noemen we hem Willem.'
Ik heb een dikke stift bij me en vraag haar of ze het goed vindt dat ik zijn naam op zijn rug schrijf. Ze kiest een mooi plekje uit en ik schrijf 'Willem' op zijn rug. Nu hoeven we zijn naam niet te onthouden (…).
Voordat ik wegga pak ik Willem even in mijn handen en blaas warme lucht erin.
      'Kijk, zo wordt Willem nog warmer.'
Ik leg Willem in haar handen en zachtjes blaast ze er op.
      'Nou hoeft u nooit meer koude handen te hebben, want u kunt altijd Willem pakken.'
Ik zeg haar gedag met een kus op haar voorhoofd. Wanneer ik nog even omkijk heeft ze Willem in haar gesloten handen en met haar ogen dicht zit ze te genieten...
Tot volgende week.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten