woensdag 13 september 2017

Vandaag heeft 'ie een vrije dag!

We gaan nog steeds met een groepje vrijwilligers iedere dinsdagochtend wandelen met bewoners van de meerzorg. De laatste weken hebben we zelfs besloten om op de donderdagochtend ook met een paar 'gewone' bewoners eropuit te gaan met de rolstoel. We hebben een vrij vaste groep afhankelijk van het aantal vrijwilligers dat mee kan. Omdat het zo gezellig is hebben we nu ook mensen die met hun eigen moeder al liepen en die zich bij ons aansluiten. Ons record is bijna tien rolstoelen met duwers en twee zelfstandig lopenden.

Eén van de losse lopers is mijn goede vriend Marco, ik heb al eerder over hem verteld.  Marco is de goedheid zelve, en de laatste tijd is hij iedere keer heel druk met het verzamelen van zwerfvuil. Hij verzamelt alles met blote handen. Op een gegeven moment nemen we plastic zakken en zelfs ook plastic handschoentjes voor hem mee. Hij is er maar druk mee.
Twee weken terug zeg ik tegen hem: 'Laat de zak maar thuis, vandaag heb je een vrije dag.'
Hij kijkt me nadenkend aan en lacht: 'Ja, vandaag heb ik een vrije dag.'
De hele weg loopt hij ontspannen mee. Hij kijkt wel bedenkelijk bij lege blikjes, stukjes plastic en ander vuil, maar zegt dan: 'Vandaag heb ik een vrije dag, hè.' Zo gaat het nu de laatste drie keren. Wanneer we vertrekken kijkt Marco me tevreden aan en zegt; 'Vandaag heb ik een vrije dag!'
Het lijkt bijna of er een last van zijn schouders is gevallen, zo blij is hij met zijn vrije dag. 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten